PAUTAN KHAS

1
 

UNIMEL HERO

Maklumat Lanjut

2
 

Bahagian Sumber Manusia, Gaji Dan Ganjaran

Maklumat Lanjut

4
 

Bahagian Pembangunan Bakat Dan Pentadbiran Am

Maklumat Lanjut

 

INFORMASI TERKINI

GALERI LATIHAN

Pentadbiran Am

Pengenalan

Pentadbiran Am Pejabat Pendaftar UNIMEL bertindak sebagai pengendali segala aspek pengurusan pejabat.

  • Menguruskan hal ehwal surat menyurat
  • Mengemaskini rekod-rekod perkhidmatan
  • Pengurusan hal ehwal staf berhubung pentadbiran dan perkhidmatan
  • Mengurus dan mengatur mesyuarat-mesyuarat utama UNIMEL
  • Merekod hal-hal yang berkaitan (Penggunaan panel klinik, Permohonan Surat akuan, Permohonan stok)  

Unit Gaji

Fungsi Unit

  1. Menguruskan bayaran emolumen staf tetap dan kontrak.
  2. Menguruskan bayaran pelbagai tuntutan staf berkaitan gaji.
  3. Menguruskan potongan KWSP, PERKESO, LHDN, ZAKAT, PTPTN, pinjaman, TABUNG HAJI dan lain-lain.
  4. Membantu staf  dalam urusan bayaran gaji dan  potongan gaji.
  5. Menguruskan slip gaji bulanan staf.
  6. Menguruskan bayaran ganjaran staf kontrak dan tetap (gratuiti).
  7. Menguruskan bayaran gaji Pekerja Sambilan Harian (PSH) dan elaun Pembantu Penyelidik (RA)
  8. Menguruskan penyata pendapatan cukai (EA FORM).
  9. Menguruskan bayaran pelarasan emolumen staf.
  10. Menyediakan jurnal pelarasan berkaitan emolumen dan potongan gaji.

Lain-lain

  1. Menguruskan bayaran elaun Pengerusi dan Ahli Lembaga Pengarah KUIM.
  2. Menguruskan bayaran Tenaga Pengajar Sambilan (TPS).

Unit Perjawatan

Pengenalan Bahagian Sumber Manusia

Bahagian Sumber Manusia ditubuhkan bagi memberikan khidmat sokongan berkenaan hal-hal pentadbiran dan pengurusan staf Universiti Melaka (UNIMEL) kepada Pihak Pengurusan  Universiti Melaka (UNIMEL) dan Pejabat Pendaftari.

Bahagian Gaji dan Ganjaran di bawah Pejabat Pendaftar UNIMEL dan bertanggungjawab sepenuhnya kepada Pendaftar dan Pejabat Bendahari secara keseluruhan. Unit ini diketuai oleh Penolong Pendaftar dan disokong oleh  tiga (3) Pembantu Tadbir.

 

Fungsi Unit

  1. Menguruskan urusan pengambilan staf baru dengan menyediakan dokumen yang berkaitan seperti

    1. Urusan temuduga beserta borang temuduga
    2. Surat tawaran
    3. Perjanjian serta borang-borang yang berkaitan dan lain-lain
    4. Borang-borang berkaitan unit perjawatan dan kad pekerja

  2. Bertanggungjawab mengemaskini fail peribadi staf.

  3. Bertanggungjawab menguruskan penamatan staf.

  4. Mengurus dan mengendalikan sistem HR bagi Unit Perjawatan Kolej.

  5. Bertanggungjawab mewujudkan dan mengemaskini Buku Rekod Perkhidmatan Semua Staf

    1. Berhenti
    2. Bersara
  6.  Bertanggungjawab mengeluarkan pekeliling dan memo unit perjawatan.

  7. Menguruskan proses penilaian prestasi tahunan staf

  8. Menguruskan proses pembaharuan kontrak staf

  9. Bertanggungjawab mengurus pelantikan staf dan pensyarah separuh masa daripada luar KUIM

  10. Bertanggungjawab menguruskan pelantikan staf berstatus tetap dan kontrak

  11. Melaksanakan lain-lain tugas yang diarahkan dari semasa ke semasa.

  12. Menguruskan urusan maklumat MQA / IPTS

Unit Cuti

Fungsi

Cuti

  1. Menerima, merekod dan mengemaskini permohonan cuti staf
  2. Memastikan jenis cuti yang dipohon
  3. Menguruskan permohonan cuti haji dan umrah
  4. Mengeluarkan memo kelulusan cuti tanpa rekod

Permit Mengajar

  1. Menguruskan maklumat data E-ipts bagi pemohonan baru dan pelanjutan
  2. Mengeluarkan borang A bagi pemohon baru bagi staf Kejururawatan
  3. Mengesahkan maklumat pemohon dalam E-ipts
  4. Menghantar permohonan yang telah lengkap ke KPT

Kehadiran Staf 

  1. Mengemaskini rekod kehadiran keluar dan masuk semua staf
  2. Mengemaskini rekod waktu anjal bagi staf akademik

 

Moto

Gerbang Pengajian Psikologi
& Pengurusan Insan

0.png2.png9.png5.png7.png2.png0.png
2025-04-27

Hubungi Kami

 Pejabat Pendaftar 
Universiti Islam Melaka
Batu 28, Kuala Sungai Baru, 78200 Melaka, Malaysia.
Portal Rasmi : www.unimel.edu.my/pejabatpendaftar
email Rasmi : pejabatpendaftar@unimel.edu.my
+606-3878382
+606-3878411