Diploma Pemasaran
Kod Pengiktirafan | : | (R2/342/4/0101) 06/24 (A9754) |
Kemasukan | : | Julai / November |
Mod Pengajian | : | Sepenuh Masa |
Tempoh Pengajian | : | 2 Tahun |
Syarat Kemasukan :
- LULUS Sijil Pelajaran Malaysia (SPM), dengan mendapat sekurang-kurangnya 3 kepujian (kredit); ATAU
- LULUS SKM tahap 3 dalam bidang yang berkaitan; ATAU
- Sijil (Tahap 3, MQF) dalam bidang yang berkaitan dengan mendapat sekurang-kurangnya CGPA 2.00; ATAU
- LULUS Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) dengan mendapat sekurang-kurangnya Gred C (GP 2.0) bagi mana-mana subjek; ATAU
- LULUS Sijil Tinggi Agama Malaysia (STAM) dengan mendapat sekurang-kurangnya Gred Maqbul; ATAU
- Kelayakan lain yang setaraf dan diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia.
Prospek Kerjaya :
- Eksekutif Pemasaran
- Eksekutif Pengiklanan
- Pembantu Perhubungan Awam
- Penolong Pegawai Pemasaran
- Penolong Pegawai Tadbir
- Usahawan
Struktur Program
|
||||||
Bahasa Arab 1 English For Practical Use Fiqh Ibadah Apresiasi Teknologi Maklumat Pengajian Malaysia 2 Tilawah Al–Quran Matematik Perniagaan Perakaunan Kewangan Keterlibatan Komuniti/ Kor Sispa Kursus Elektif 1 (Cross Faculty) Undang-Undang Perniagaan Prinsip Ekonomi |
Aqidah Dan Akhlak Bahasa Arab 2 English Specific Purpose Kewangan Peribadi Prinsip Pemasaran Prinsip Pengurusan Komunikasi Perniagaan Statistik Perniagaan E- Perniagaan Gelagat Pengguna Asas Peruncitan |
Pemasaran Perkhidmatan Gelagat Organisasi Prinsip Asas Kejurujualan Periklanan Strategi Pemasaran Penyelidikan Pemasaran Pengurusan Produk Pengenalan Kepada Multimedia Keusahawanan Ekonomi Islam Asas Pengurusan Kewangan |